sobota 19. května 2012

90DD - Ratatouille

Vitamínový den a já hledala něco, čím bych ohromila. Nakonec jsem ohromila jen samu sebe. Dostala jsem totiž vyčiněno, že příště musí být i brambory nebo rýže, že tohle jako samotné jídlo (bylo k tomu i maso) nezasytí a pečivo že se jí pak ráno, v poledne a večer. Tím moje nálada klesla na bod mrazu.

Tak a k jídlu samotnému. Francouzi umí i obyčejné lečo vyzdvihnout na vysokou úroveň. Je to čistě zeleninové jídlo, pro masožravou rodinu jsem přidala kus masa.


2 cibule, 3 stroužky česneku, 4 rajčata, 1, kedlubna, 1 žlutá paprika, 1 červená paprika, 1 cuketa, 1 lilek, sůl, bazalka, oregano, rozmarýn

Ze všeho nejdřív necháme lilek vypotit - nakrájíme ho na kolečka a pak ho osolíme a necháme odpočinout. Potom si spaříme rajčata - do vroucí vody dáme rajčata, které jsme nařízli do kříže ze spodní strany a necháme je tam 30 vteřin. Slupka jde potom krásně sloupnout.

Na pánvi orestujeme cibuli nakrájenou nadrobno, přidáme postupně nakrájenou zeleninu - papriky, cuketa, lilek, kedlubna, nakonec přidáme rajčata, koření (může být čerstvé nebo i sušené) a česnek.

Necháme dusit do změknutí, pak osolíme dle chuti.

Podáváme s masem a opečenou čerstvou bagetkou.


6 komentářů:

  1. to vypadá teda úplně mega zdravě :-) jen nevím, jestli by mi to úplně chutnalo, moc nemusím vařené rajčata a cuketu a lilek vlastně ani nevím, jak chutná. Ale takovým obědem určitě doplníš celé rodině spoustu vitamínů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O vitamíny tam není opravdu nouze a zasytilo mě to na celé odpoledne. Lilek bych po udušení přirovnala k houbě.

      Vymazat
  2. Marti, vydrž. :-) Obdivuji tě. Pro vybíravou rodinu uvař něco jiného, ale vydrž. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, díky, rozhodně to nevzdám. Prostě chlapům a malým dětem se nedá pokaždé zavděčit. Potěšila mě jen ta naše nejmladší, která si raději dala zeleninu než maso. :-)

      Vymazat
  3. Jojo tohle je super vitamínová bomba, jen musím vařit,když jsem sama doma...přítel by to nepozřel:)))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF