pondělí 27. února 2012

The Daring Bakers’ Challenge February 2012: Quick Breads!

Moje první výzva, které jsem se chtěla zúčastnit. Ta únorová nás přivedla k Lis do kuchyně a její výzva zněla Quick Breads! Dala nám na výběr pět variant, já si vybrala varianty tři  A jaké to jsou? Basic Quick Bread,  Aunty Ann´s Prune Bread a Meyer Lemon Loaf. A další věc: má to sice název chléb, ale víc než chléb to připomíná biskupský chlebíček nebo muffiny.


1. Basic Quick Bread neboli Základní rychlý chlebíček

        

500 g hladké mouky, 225 g krystalového cukru, 1 lžička sody, 1/2 lžičky soli, 1 hrnek podmáslí* , 1 velké vejce, 60 ml oleje, 1 lžička vanilkového nebo mandlového extraktu

Smícháme dohromady mouku, cukr, sodu a sůl. Do druhé mísy si nalijeme mléko nebo podmáslí, vejce a olej a promícháme. Vlijeme do sypké směsi a pořádně promícháme.

Do formy dáme papír na pečení a hmotu nalijeme dovnitř. Troubu si předehřejeme na 180°C a pečeme asi 40 - 50 minut. Poté necháme úplně vychladnout.

* Pokud nemáme podmáslí, do mléka přidáme1 lžíci octa nebo citronové šťávy




3. Meyer Lemon Loaf neboli Citronový chlebíček                                                            

      

U tohoto receptu jsem měla trochu problém s gramáží a tak uvádím gramáž v hrnkách. Jeden hrnek = 240 - 250 g. Protože nevím, jak vypadají Meyer citrony, použila jsem ty klasické. 

2 2/3 hrnku mouky, 2 hrnky krystalového cukru, 3/4 lžičky prášku do pečiva, kůra ze 3 citronů,  6 velkých vajec, 180 ml zakysané smetany, 2 lžíce rumu, 1 1/2 lžíce čerstvé citronové šťávy, špetka soli, 9 lžic (125 g) rozpuštěného másla, 1 balíček kandovaného ovoce
Sirup na polití: 115 g krystalového cukru, 120 ml vody, šťáva z 1 citronu

Smícháme mouku s práškem do pečiva. Ušleháme cukr, citronovou kůru a vejce do pěny, pak přidáme smetanu, sůl, rum a nakonec citronovou šťávu. V receptu je uvedena asi tak šťáva z půlky 1 citronu, ale klidně můžeme dát víc, dala jsem šťávu z celého citronu. Pak opatrně vmícháme mouku a nakonec rozpuštěného máslo. Těsto je dost husté, takže jsem ho domíchala ručně. Přisypeme kandované ovoce a dáme do vymazané formy. Těsta bylo hodně, tak jsem použila i formu na muffinky ve tvaru růžiček.

Pečeme asi 45 minut na 180°C. Ještě teplé poléváme připraveným sirupem. Necháme rozpustit vodu s cukrem a potom přilijeme citronovou šťávu.


3. Aunty Ann´s Prune Bread neboli Švestkový chlebíček

    

Tento ze všech tří byl prostě nejlepší. Trochu mi dělalo potíže určit, co to vlastně jsou "strained prunes".Nejdřív mě napadlo, že jsou to povidla, pak přesnídávka. Nakonec jsem koupila sušené švestky, ale nakonec mě došlo, že je to ta přesnídávka. A v obchodě zrovna švestková nebyla. Co už, koupila jsem malinovou a sušené švestky nakrájela dovnitř a při přidávání skořice mi ujela ruka :-).

2 hrnky krystalového cukru, 2 1/2 hrnku hladké mouky, 1 hrnek oleje (může být i méně), 3 vejce, 1 švestková (nebo jiná červená) přesnídávka, 1 balíček sušených švestek, 1/2 lžičky skořice (může být i více),  2 lžičky prášku do pečiva nebo sody, 1 lžička soli, 1 lžička vanilkového extraktu, 1 hrnek podmáslí (nebo mléko s octem)

Zvlášť smícháme sypké ingredience a zvlášť tekuté, pak vzájemně promícháme. Nakonec přidáme nadrobno nakrájené švestky. Dáme do vymazané a vysypané formy na chlebíček.

Pečeme při 165°C asi hodinu.


9 komentářů:

  1. všechny chlebíčky vypadají nádherně, pěkně jsi si s nima vyhrála, to máš můj obdiv :-) a jak se ti podařilo udělat ty růžičky, co máš na těch obrázcích vpravo, to je z nějaké formy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu.

      Je to tak dva týdny, kdy měli v Lidlu valentýnskou akci a měli tam i tuhle formu za 99 Kč a je tam 6 kytiček.

      Vymazat
  2. Tak je tu další odvážný pekař, teda spíš pekařka :) Pěkně se povedly :) Já se nakonec dokopala jen k jednomu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju.
      Pořád jsem to tam okukovala, až jsem se rozhodla, že to zkusím taky.

      Vymazat
  3. Jsem ráda, že jsem našla Tvůj blog! Je velmi sympatický a všechny tři chlebíčky vypadají dobře. Jako matka totiž preferuji tyto "rychlé buchty" (to není myšleno zle), protože s časem bojuji nejvíc!
    P.S. V Lidlu už jsem též objevila spoustu praktických a šikovných pomůcek do kuchyně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S "rychlýma buchtama" naprosto souhlasím. Na všechno mám tak půl hodiny čas, než si děti uvědomí (obzvlášť roční holčička), že jsem pryč.

      Vymazat
  4. To se nám ta skupinka českých odvážných pekařů pěkně rozrůstá! :) Růžičky jsou super, snad na ty formičky ještě někdy v Lidlu natrefím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tam ještě někdy budou, čas od času se to opakuje.

      Vymazat
  5. Pekny, taky jsem uvazovala o nekolika, ale nakonec se dostala jen k mrkvovym muffinum.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF