pondělí 27. srpna 2012

The Daring Bakers August 2012 Challenge: FILLED PATE A CHOUX SWANS

Srpnová výzva pro odvážné pekaře byla opravdu odvážná. Aspoň pro mě. Kat z blogu thebobwhites nám dala za úkol vytvořit labutě.

Když ani po třetím přečtení mi nebylo jasné, z čeho se to vlastně dělá, tak jsem část textu dala do překladače a obratem mi bylo sděleno, že labutě jsou z odpalovaného těsta. Aha. Pro mě to byla velká premiéra. Odpalované těsto jsem ještě nedělala a popravdě řečeno z něho mám respekt. A co je na tom tak těžkého? Vpodstatě nic, jen neotvírat troubu. :-)

Přípravu odpalovaného těsta provázela velká smůla. Jak už jsem předestřela, ještě jsem ho nikdy nedělala. Tak jsem nechtěla riskovat a pro jistotu jsem udělala těsto z poloviční dávky. A udělala jsem dobře. Připravená kolečka byla malá a nespojila se dohromady. Teď už jsem věděla, že musím dělat menší tvary a dát dvě vrstvy. Tak jsem udělala druhou dávku a vesele jsem se chtěla vrhnout na stříkání, jenže jsem zjistila, že mi praskl umělý závit k plastové plničce. To už jsem opravdu nadávala a vzteky jsem uronila i nějakou tu slzu. Tak co teď? Přece to nevyhodím! Tak jsem zaimprovizovala a výsledek vidíte níže.


Těsto: 250 ml vody, špetka soli, 250 g Hery, 250 g polohrubé mouky, 6 vajec
Krém:  1 vanilkový pudink v prášku, 250 ml mléka, 50 g cukru, 125 g másla, 50 ml rumu
Poleva: 150 g moučkového cukru, 1 lžíce rumu, 2 lžíce horké vody

V hrnci necháme vařit vodu se špetkou soli a máslem. Až je máslo rozpuštěné a voda vře, přisypeme mouku a mícháme, dokud se těsto nezačne přichytávat ke dnu.

Hrnec se špařenou moukou necháme vychladnout a pak do něj zašleháme vejce jedno po druhém. Vznikne husté a hladké těsto.

Těsto dáme do cukrářského sášku. Na plech dáme pečící papír nebo vymažeme máslem. Tvoříme srdíčka - tělíčka, dáme raději dvě vrstvy na sebe, pak vytvoříme trupy labutí. Nakonec vše lehce pokropíme vodou pomocí prstů a dáme je péct. Na dno trouby dáme kastrůlek s vodou, srdíčka nabydou.

Pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C asi 30 minut. Během pečení troubu NEOTVÍRÁME.

Srdíčka pak necháme vychladnout. Pak je rozřízneme podélně a  horní část ještě na půl, aby vznikla křídla. Spodní část naplníme krémem, přidáme labutí krk a zaděláme křídly. Nakonec je potřeme polevou (smícháme cukr, rum a horkou vodu a vše třeme dohladka).


16 komentářů:

  1. Jéé ty jsou pěkné, jsi šikulka, já bych se do téhle výzvy ani nepouštěla:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jak jsem psala, odpalované těsto jsem dělala poprvé a asi půjdu na "školení" k tetě, která peče, aby mi ukázala, jak se to těsto správně dělá.

      Vymazat
  2. Beautiful swans, and I love that you made heart shaped choux :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem také moc z toho receptu nepochopila. Ale nakonec jsem zjistila, že jsem brzo odendala hrnec s těstem z plotny. Moc se ti povedsli :)

    OdpovědětVymazat
  4. Thanks for sharing. I believe some of the experience may be lost in translation, but it sounds as if while challenging you enjoyed the experience. Nice job! Thank you for sharing with us.

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, na poprvé se ti labutě povedly. U odpalovaného těsta musíš míchat, těsto se nesmí chytat na kastrol. Při pečení se nesmí otvírat trouba. Pro začátek zkus věnečky. Labutě povedly. :-D ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno, co jsi popsala, jsem dělala. :-). Příště si ale pořídím klasickou látkovou plničku a vykašlu se na Tescomu, která mě tentokrát hodně zklamala.

      Vymazat
  6. nádherné labutě Marti, moc pěkně jsi zaimprovizovala. Já bych na to neměla vůbec odvahu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.

      Zkusit se má všechno. Stejně by jednou došlo i na to, že věnečky budu někdy dělat, takže tady jsem si to vyzkoušela.

      Vymazat
  7. Podle me byl recept na testo uvedeny ve vyzve celkem ok, jen tam chybely detaily (jako neotvirani trouby apod.) Ale labute pekne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem použila recept od tety, která ho má léty prověřený.

      Vymazat
  8. Marti, moc pěkné, líbí se mi ten nápad se srdíčky :) Improvizace se ti povedla na 100%!

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF