pátek 2. března 2012

Nákyp z ovesných vloček s meruňkami

Původně jsem měla v plánu udělat krupicový nákyp, ale po zjištění, že v Bille ani v Kauflandu nemají krupici, jsem se rozhodla, že tento nákyp bude z ovesných vloček. A rozhodně to bylo dobré rozhodnutí. Nákyp má příjemnou sladkou chuť a ani ty vločky nejsou tak hrubé jako obvykle. Možná bych do receptu přidala několik gramů vloček víc, ale to už si potom zhodnotí každý sám.


250 g ovesných vloček, 1 l mléka, špetka soli, 60 g másla nebo rostlinného tuku, 3 vejce, 80 g pískového cukru, tuk na vymazání a strouhaný kokos na vysypání zapékací mísy, 400 - 500 g meruněk, moučkový cukr na posypání

Ovesné vločky přebereme, zalijeme je horkým osoleným mlékem a necháme asi půl hodiny bobtnat. Pak je za stálého míchání krátce povaříme na hustou kaši a necháme vychladnout. 

Změklý tuk, žloutky a polovinu cukru utřeme do pěny. Vmícháme kaši a sníh z bílků ušlehaný se zbylým cukrem. Do tukem vymazané a strouhaným kokosem vysypané zapékací mísy rozložíme polovinu hmoty, poklademe ji nakrájenými meruňkami a zakryjeme zbylou hmotou.

Vložíme do mírně předehřáté trouby a zvolna pečeme asi 30 minut dozlatova. 

Místo meruněk lze použít i jiné ovoce.

Zdroj:
Velká domácí kuchařka

4 komentáře:

  1. Dobry napad! urcite to vyskusam

    OdpovědětVymazat
  2. jj souhlasím, dobrý tip na sladký oběd, určitě někdy udělám jako alternativu k rýžovému nákypu, tak mě napadá, že tam by se možná taky hodil tvaroh jako v rýžovém nákypu, my máme tvaroh hodně rádi, tak ho dávám všude, kde se dá :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Marti,
    mám doma mlsné holky a já také neodolám a tento nákyp bude zítra k večeři. Jsem ráda, že jsem Tě díky soutěži našla. Těším se na tvé další recepty, třeba i v soutěži. Pa. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, doufám, že nákyp bude Tvým mlsným holkám chutnat.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF