úterý 19. března 2013

Tuňákovo - okurkové sushi

Před nedávnem jsem vyhrála balíček na výrobu sushi. Balíček obsahoval základ a dokoupit zeleninu už nebyl problém. Problém ale nastal, protože jsem najednou nevěděla, jestli se mi podaří sushi udělat. Když jsem se k tomu odhodlala, tak mi nakonec došlo, že je to úplně jednoduché.


200 g sushi rýže, 375 ml vody, 2 lžíce rýžového octa, 1 lžíce cukru, trochu soli; 3 plátky řasy, 1 lžíce pažitky, 1 okurka, 1 mrkev, 2 lžíce majonézy, 1 konzerva tuňáku, sojová omáčka na podávání

Rýži dáme do síta a proplachujeme pod tekoucí vodou, až teče čirá voda. Pak ji zalijeme vodou a na mírném plameni vaříme 15 minut. Pak ji zalijeme zálivkou, kterou jsme připravili smícháním octa, cukru a soli. Necháme vychladnout.

Tuňáka necháme okapat a pak ho promícháme s majonézou a pažitkou. Okurku a mrkev nakrájíme na dlouhé hranoly.

Na bambusovou podložku si dáme řasu matnou stranou nahoru, na to položíme třetinu studené rýže a rozetřeme, u jednoho konce delší strany necháme asi 1 cm. Na rýži dáme tuňáka, na něj pak okurku a mrkev.

Zarolujeme a ten konec bez rýže navlhčíme vodou a dorolujeme do konce.

Necháme chvíli odpočinout a pak krájíme ostrým nožem na jednotlivé kousky.

Tyto kousky pak namáčíme do sojové omáčky.

2 komentáře:

  1. Ahoj Marti, sushi se Ti moc povedlo!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Alis, ale byly to přece jen nervy, jestli se mi to podaří. :-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF