sobota 30. března 2013

Špenátová polévka

Na Zelený čtvrtek by mělo být něco zeleného. Přemýšlela jsem, co tak uvařit a napadl mě špenát. Ale jen tak normálně? No, chtělo by to nějakou změnu. Rozhodla jsem se na polévku, ale nebyla jsem si jistá, jestli to ty moje dvě malé strávnice přežijí. Ale za pokus to stálo. Nakonec to dopadlo tak, že si ještě přidávaly :-). Člověk se v nich opravdu nevyzná: jednou je to tak, podruhé zas jinak.

Stejně to dopadlo i s krutonky, které jsem tentokrát udělala po francouzsku - se špenátovou polévkou zmizely mrknutím oka a druhý den s česnečkou je ani nechtěly vidět. Chápete to? Ale to je opravdu na jiný příspěvek a do jiného blogu.

Recept jsem tentokrát objevila na stránkách Recepty.cz. Na rozdíl od uvedeného postupu jsem špenát rozmixovala a místo šlehačky jsem použila sladkou smetanu


1 smetana, 4 lžíce hladké mouky, 250 - 500 ml mléka, sůl, 1 balení mraženého špenátu, 1 cibule, pepř, majoránka

Na oleji zpěníme nadrobno nakrájenou cibuli a přidáme rozmražený špenát a povaříme. Zalijeme mlékem dle potřeby a podle toho, jestli chceme mít polévku hustou nebo méně hustou atd. a povaříme. V tuto chvíli můžeme polévku rozmixovat.

Přidáme smetanu, ve které jsme rozmíchali mouku a povaříme, aby se mouka úplně rozvařila.

Dochutíme solí, pepřem a majoránkou.

Podáváme s opečenou houskou.


Vyzkoušela jsem tip na francouzské toustíky:



Rohlíky dle potřeby nakrájíme na kolečka, potřeme máslem a posypeme strouhaným sýrem.

Dáme do trouby na 200°C a usušíme asi 5 - 10 minut. Rohlíky hlídáme. Určitě nebude marné máslo ochutit třeba bylinkami nebo česenekem, případně pestem.

Zdroj:

1 komentář:

  1. Špenátovú polievku som ešte nevarila, podobá sa špenátu dusenému ktorý robievam ale páčia sa mi tvoje toustíky so syrom, určite ich vyskúšam...

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF