pátek 21. prosince 2012

Plněné ořechy

Cukroví, na které jsem dostala chuť. Moc si od našich nepamatuji, jestli jsme ho někdy dělávali, ale asi ne, a taková je to dobrota.

Recept jsem našla v prosincovém časopisu Apetit z roku 2011. Řekla jsem si, že do toho půjdu a už předem se děsila vyklápění formiček. Nakonec to taková katastrofa nebyla, protože jsem přišla jak na to. Práci mi však udělalo samotné těsto. Možná to bylo tím, že máslo nebylo moc měkké nebo to bylo druhem másla, ale těsto se nechtělo spojit. Nakonec jsem ho dala do kuchyňského robota, takže se těsto trochu spojilo, pak jsem ho dodělala ručně. Takže to chce trpělivost a klid :-).

Těsto samo o sobě moc sladké není, ale náplň ano, jako celek tak vytvořilo opravdu dobrou chuť. Možná bych příště ubrala cukru v náplni.


500 g hladké mouky, 100 g krupicového cukru, 235 g másla, 1 žloutek, špetka soli, 1/2 lžičky kakaa, olej na vymazání formiček
Náplň: 150 g másla, 150 g krupicového cukru, 150 g mletých vlašských ořechů

Ze všech uvedených ingrediencí uděláme těsto, zabalíme a necháme přes noc v lednici.

Formičky na ořechy lehce vymažeme olejem a plníme tenkou vrstvou těsta.

Dáme do předehřáté trouby a pečeme při 165°C asi 7 - 10 minut.

Zchladlé je pak slepujeme krémem, který jsme si připravili smícháním všech surovin na náplň. Necháme rozležet.

Zdroj:


5 komentářů:

  1. Marti, jsou krásné a musí i výborně chutnat, krásné Vánoce, hodně štěstí a klidu Tobě i rodině...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soni, jsou opravdu dobré, až mě to překvapilo. I Tobě přeji krásné Vánoce plné pohody.

      Vymazat
  2. Ahoj Martinka, kakaa dávam viac, asi dve lyžice. Tiež ich milujeme celá rodina.
    Maj krásny adventný čas.
    Emily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emily, my moc kakaové věci moc nemusíme, teda aspoň já, tak jsem dala jenom symbolicky.:-). Taky přeji krásné Vánoce.

      Vymazat
  3. Přeji klidné a pohodové svátky.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF