čtvrtek 18. dubna 2013

Kefír z tibetské houby

Znáte tibetskou houbu? Já jsem ji znala už z dřívějška, ale seznámit se s ní osobně jsem měla před několika týdny. Tibetská houba má hodně blahodárných účinků, především stimuluje imunitní systém, rozkládá cholesterol v těle, reguluje krevní tlak. Také slouží jako prevence nemocí trávicího systému, léčí žaludeční vředy, dodává energii a zabraňuje únavě a také zabraňuje rychlému stárnutí. Účinků je však mnohem více.

Kde se tibetská houba vzala? Tato houba se objevila už před 5 000 lety na Kavkazu. Byla pečlivě střežena před cizinci a byla předávána z generace na generaci. Svět se o její existenci dozvěděl díky jednomu profesorovi, který pracoval v Indii. Tam onemocněl rakovinou jater. Tibetští mniši mu povolili jíst tuto houbu a on se uzdravil.

Příprava kefíru je velice jednoduchá. Stačí 1 - 2  lžíce tibetské houby, které se zalijí polotučným nebo plnotučným mlékem. Po 24 hodinách mléko přes plastové sítko přelijeme do sklenice a kefír je hotový.

POZNÁMKY:
- tibetská houba nesmí přijít do styku s kovem, jinak ztrácí své účinky
- misku s mlékem a houbou zakrýváme plátýnkem nebo papírovým kapesníkem, aby se dovnitř nedostaly nečistoty nebo mušky a běhm kvašení můžeme mléko promíchat
- při každém novém použití tibetskou houbu umyjeme pod tekoucí vodou, jinak bude kefír kyselejší
- mléko necháme kvasit při pokojové teplotě. Pokud ji dáme do lednice, kefírový nápoj je hotový tak za týden
- pokud tibetskou houbu nebudeme momentálně potřebovat, propláchneme ji a dáme do uzavíratelné sklenice s vodou a čas od času se sklenicí protřepeme


 Takhle vypadá tibetská houba

V mléce probíhá kvašení

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Tak teď o ní slyšíš poprvé. Jestli máš ráda kefír a někde zdroj kefírové houby, klidně vyzkoušej. Pokud ti to nebude chutnat, můžeš houbu sníst.

      Vymazat
  2. Martinka, poznám občas si robievam aj ja. Vždy čerstvými hubami ma zásobuje švagrinká, ona kefír robieva pravidelne. Ja nemám takú trpezlivosť. Ale kefír mám aj ja rada. Len sa mi zdá, že by sa nemal tento kefír piť bez prestávky, myslím, že tri týždne ho piť a týždeň prestávka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, nemá se to pít pořád. Jak píšeš - tři týdny a týden přestávka.

      Vymazat
  3. tak tibetskou houbu už mám několik měsíců v ledničce :-) Přes zimu jsem ji docela pila, ale pak se mi jaksi omrzela, neměla jsem moc chuť na mléčné výrobky jako takové, ale asi bych se k ní měla vrátit, když má tolik blahodárných účinků :-) I když nevím, jestli se u mě zrovna nějaké projevily... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mi ji taky nepijeme pravidelně, pak týden máme pauzu a pak třeba tak dvakrát třikrát týdně si ji dáme. Uvidíme, jak přes léto.

      Vymazat
  4. Ahoj Martino, mohu se Vás zeptat, proč mi kefír zhořkl. Dělala jsem i ho před několika měsíci, pak jsem houbičky dala do mrazáku, nyní vyndala, vipadají pěkně kefír se udělal, ale hořký :( co je špatně jsou špatné? Mám je vhodit? Vipadají le fak pěkně. Díky Janina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že houbičky se potřebují vzpamatovat. Tenhle kefír bych vylila, houbičky pořádně propláchla a udělala znovu další dávku kefíru, mělo by to být lepší.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF