pátek 26. dubna 2013

Jablečný moučník s kokosem

Jak se tak rozhlížím, tak zjišťuji, že jablečných moučníků je pořád hodně a troufám si tvrdit, že pořád budou na předních kulinářských místech. Tak i já přidávám svou trošku do mlýna. Na tomto moučníku není vůbec nic zvláštního - je to klasický moučník s jablky. Ale má jednu zvláštnost - když jsem byla malá, prý jsem ho měla moc ráda.

A když jsme jednoho dne měli chuť na něco dobrého, vzpomněla jsem si na tento moučník z dětství. Zalistovala kuchařkou a...ouha, došlo kakao. Co teď? Při prohlížení spíže jsem našla sypké capuccino, které jsem dala jen do polevy. Těsto bylo světlé. Ale pokud budete mít vy po ruce kakao, dejte do těsta 2 lžíce a do polevy také.

Ubrala jsem také cukr, přišlo mi ho hodně, ale pokud chcete, klidně uberte ještě víc.


200 g cukru moučka, 350 g jablek, 2 vejce, 1/2 sklenice oleje, 250 ml mléka, 1 prášek do pečiva, 250 g hrubé mouky, kokos na posypání
Poleva: 100 g másla, 2 lžíce vody, 2 lžíce sypkého capuccina, 100 g cukru

Jablka nahrubo nastrouháme, přidáme cukr, vejce, olej. Přilijeme mléko a nakonec přidáme prášek do pečiva s moukou.

Vylijeme na plech, který jsme vymazali olejem a vysypali hrubou mouku. Vložíme do trouby předehřáté na 180°C a pečeme asi 20 - 25 minut.

Poté, co nám plech vychladne, polijeme ho polevou a posypeme kokosem.

Polevu si připravíme tak, že smícháme dohromady rozpuštěné máslo, vodu, capuccino a cukr. Mícháme tak dlouho, až se ingredience spojí dohromady.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF