čtvrtek 10. května 2012

Honzovy buchty

Kdysi jsem Honzovy buchty dělala z krabicové směsi, ani už nevím, jaká to byla značka. Byly opravdu moc dobré, tak jsem si říkala, že je někdy zase udělám. Ale musel uběhnout nějaký ten rok, než na ně přišla znovu řada.


250 g hladké mouky, 200 g hladké celozrnné mouky, 100 g cukru, špetka soli, 1 kostka droždí, 100 g rozpuštěného Hery, 1 vejce, 2 lžíce oleje,  250 ml vlažného mléka, marmeláda

Z trochy vlažného mléka, 1 lžičky cukru moučky a droždí uděláme kvásek.

Ostatní suroviny si smícháme a až je kvásek vykynutý, přilijeme do směsi a necháme odpočinout. 

Pak si pomoučníme pracovní plochu a těsto si vyválíme. Jde to dobře, těsto je krásně vláčné a pružné a tvoříme, co nás napadne: buchty, rohlíčky nebo i mušle, které pak plníme marmeládou nebo i nutelou.

Naplněné tvary dáváme na pečící papír a pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C asi 20 - 25 minut nebo dozlatova.


9 komentářů:

  1. Marti, buchty vypadají výborně. A ty rohlíčky jsou úplně výstavní. Podobný recept mám uložený a jednou jsem zkoušela. Pořád se na něj chystám, ale vždycky zvítězí radši nějaká rychlovka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle nebylo nijak zvlášť náročný na čas. Na nějaké dlouhé kynutí jsem neměla náladu, tak jsem to za půl hodiny začala zpracovávat a s těstem se dobře pracovalo, takže za chvíli buchty a rohlíčky byly na světě. A kynuté těsto jsem si zkombinovala a upravila asi ze tří receptů.

      Vymazat
  2. Jéžiš, ty bych si tak ráda dala a nemůžu :D Miluji je :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych taky neměla, ale můžu v omezeném množství a jen jednou za čtyři dny, tak to se dá. Já zaženu chuť na sladké a tělu to neublíží.

      Vymazat
  3. .. vyměním líčko za buchtu! ;-) Vypadají nádherně, a ač nejsem na sladké /i když jak kdy../, dal bych si hned! Možná to zní neuvěřitelně, zatím ty nejlepší jsem jedl kdysi dávno ve školní jídelně. Musím se na ně taky někdy vrhnout. Takže polykám slinu, a jdu si udělat aspoň kafe.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.

      Já sladké zase miluju!

      I ve školních jídelnách se dají objevit nečekané poklady, já mám na jídelnu na základní škole bohužel jenom samé negativní vzpomínky.

      Vymazat
  4. Buchtičky jak malované,já to vidím na rohlíčky s nutelou a buchty povidlové, to jsi mi udělala chutě...:)))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF