čtvrtek 30. května 2013

Rebarborový koláč s mascarpone

Rebarboru jsem ochutnala teprve vloni a hodně mě překvapila její kyselá chuť a pořád nevím, jestli ji mám konzumovat častěji nebo ne. Ale nicméně, když ji v obchodě slevnili o polovinu dolů, tak skončila ve vozíku. Ale na svoji příležitost si ještě musela počkat.

Recept jsem objevila v kalendáři na tento rok a mascarpone, které tam je, volalo po brzké spotřebě. Takže v koláči skončilo také.


3 vejce, 150 g třtinového cukru, 300 g plohrubé mouky, 1/2 lžičky prášku do pečiva, 60 g másla, 300 g rebarbory, případně i další ovoce, 1/2 lžičky skořice, 250 g mascarpone

Vejce vyšleháme s cukrem do pěny, přidáme mouku smíchanou s práškem do pečiva. Přilijeme rozpuštěné máslo a skořici.

Mascarpone do těsta vmícháme opatrně, nešleháme robotem, ale ručně, mohlo by se srazit.

Rebarboru očistíme a nakrájíme na malé kousky.

Koláčovou formu vymažeme olejem a vysypeme hrubou mouku, případně dáme jen pečící papír. Tři čtvrtiny těsta do formy vylijeme, přidáme nakrájenou rebarboru a na ni pak dáme zbytek těsta.

Vložíme do předehřáté trouby na 180°C a pečeme asi 35 minut.


Zdroj:
kalendář Sladké recepty 2013

2 komentáře:

  1. teda škoda, že jsi sem tento recept nedala včera, už bych ho dneska ráno upekla! :-) Celý večer jsem včera hledala nějaký recept s rebarborou a aby byl i rychlý. S rebarborou jsem pekla poprvé, tak jsem ji čekala o trošku sladší. Ale ještě mi jí dost zbylo, takže možná padne do tohoto koláče. :-) A místo mascarpone mám ricottu, s ní by to taky mohlo fungovat, co myslíš?
    Měj se hezky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S ricottou to půjde taky, už jsem z ní taky pekla koláč. Protože je rebarbora fakt kyselá, tak jsem ji ještě na těstě posypala trochu třtinovým cukrem, ale stejně byla pořád kyselá, ale vůbec to nevadilo, protože všem chutnalo.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF