pondělí 25. listopadu 2013

Mrkvový závin

Opět mám v lednici milion jablek, které spějí k tomu, aby se scvrkly do podoby, kterou už nikdo nebude jíst. Tudíž jsem řekla: "Bude závin". Vytáhla jsem svoji kuchařku, nalistovala příslušný recept a dala se do díla. A jaký že to je závin? Mrkvový. 

S těstem se pracuje velmi dobře, netrhá se, takže i ti, co se bojí takového těsta (jako např. já) se opravdu bát nemusí.

300 g polohrubé mouky, 250 g Hery, 1 prášek do pečiva, 120 g mrkve; jablka, skořicový cukr (nemusí být, mrkev a jalbka jsou sladká sama o sobě)

Heru pokojové teploty nakrájíme na menší kousky a smícháme je s moukou a práškem do pečiva. Přidáme očištěnou a jemně nakrájenou mrkev a vše zpracujeme v těsto. Pokud se těsto lepí, přidáme více mouky.

Těsto rozdělíme na několik dílů (2 - 3) a každý díl rozválíme. Poklademe nastrouhanými jablky, posypeme skořicovým cukrem. Zavineme a dáme do předem vyhřáté trouby na 180°C. Pečeme asi 30 minut, ale hlídáme, aby se nám závin nespálil.

Po vychladnutí pocukrujeme.

6 komentářů:

  1. to je recept přímo pro nás, při nejbližší příležitosti určitě upeču :-) u nás jedou pořád jen štrúdly z listového těsta a tohle by mohlo být fajn zpestření :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, je to příjemné zpestření. Z těsta jsem udělala tři nohavice a zmizely rychlostí blesku.

      Vymazat
  2. Závin jsem zkusila. Těsto se při válení trhalo a po upečení se závin strašně drobí. Nechybí ve výčtu ingrediencí vejce?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, vejce nechybí. Nevím, jaké jste použila ingredience, někdy může trhání těsta způsobit i méně kvalitní tuk. Při pečení používám jen Heru.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF