neděle 12. srpna 2012

Barevný špenátový koláč

Tohle nemělo chybu. Jen bych si k máslovému těstu spíš představovala sladkou náplň, ne slanou. A uležené je to ještě lepší. Těsto jsem si zdvojnásobila, aby se najedl i manžel, ale tady uvádím to, co bylo v knížce. Na závěr jsem trochu posypala nivou, ale nemusí být.


150 g hladké mouky, 80 g margarinu, 2 lžíce studené vody, špetka soli
Špenátová náplň: 200 g mraženého špenátu, 1 cibule, 2 rajčata, 1 lžíce nastrouhaného sýra, sůl, špetka muškátového oříšku, máslo na vymazání formy nebo plechu, olej

Všechny suroviny smícháme dohromady a vypracujeme hladké těsto. Dáme ho na chvíli odpočinout.

Cibuli nakrájíme a na oleji necháme zesklovatět. Přidáme špenát a dusíme 2 minuty. Zlehka vmícháme postrouhaný sýr, osolíme, přidáme koření a promícháme

Těsto dáme do koláčové formy, pokud nemáme formu, dáme na plech a okraje těsta zvedneme nahoru. Na těsto dáme špenátovou směs. Rajčata pokrájíme na malé kousky a vmáčkneme do špenátu.

Koláč pečeme 30 minut na 200°C.


Zdroj:
kniha Dalších 90 dní

2 komentáře:

  1. vypadá výborně, taková varianta špenátové pizzy, já může všechno se špenátem, takže to by mi určitě moc chutnalo :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Též se přidávám, mám moc ráda slané koláče,prima recept...:))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF