čtvrtek 12. ledna 2012

Lasagne zapečené s masem

Rozhodla jsem se, že udělám lasagne. Nikdy jsem je ale nedělala, tak jsem nevěděla, jak na to. Internet ale poskytl dost informací na to, abych zjistila, jak se to dělá. Druhým problémem bylo maso. Když jsem otevřela balení, vyvalil se na mě strašný smrad. Nejdřív jsem si říkala, že se to na pánvi trochu zmírní, ale ouha, smrdělo to ještě víc. Takže mleté maso, mrkev, cibule a česnek letělo do koše. Musela jsem honem obléknout holky a jít do obchodu koupit maso nové. Po otevření masa jsem nic necítila a mohla jsem pokračovat dál. A pokud můžu doporučit pro nezkušené jako jsem já, nechejte lasagne před podáváním trochu vychladit. Pak pěkně drží tvar.



12 - 16 lasagní, 500 g mletého masa, 1 velká cibule, 3 stroužky česneku, 1 plechovka pasírovaných rajčat, sůl, mletý pepř, majoránka, bazalka, olej, 50 g másla, 3 lžíce hladké mouky, 600 - 700 ml mléka, 200 g tvrdého sýra

Na oleji krátce osmažíme pokrájenou cibuli společně s rozmačkaným česnekem. Přidáme maso a za stálého míchání necháme zhnědnout. Pak osolíme, okořeníme, přidáme rajčata, promícháme a chvíli dusíme.

Pak připravíme bešamel: necháme rozpustit máslo, přisypeme mouku a usmažíme světlou jíšku. Zalijeme mlékem, dobře rozmícháme a uvaříme řídkou kaši. Nasypeme do ní asi 2/3 strouhaného sýra a za stálého míchání necháme rozpustit. Osolíme a okořeníme mletým pepřem. Pak vrstvíme střídavě do pekáče: tenká vrstva bešamelu, lasagne, masová směs, bešamel, lasagne, masová směs,... Poslední vrstvu bešamelu posypeme zbylým nastrouhaným sýrem. Pekáč přikryjeme poklicí nebo alobalem a dáme do trouby vyhřáté na 180°C. Po půl hodině odkryjeme dopečeme do mírného zezlátnutí povrchu (5 - 10 minut).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF